Project: INDIA – FINANCIERING OPLEIDING VERPLEEGKUNDE

Al enkele jaren werken wij samen met Focus on Education bij een project in India. Dit betreft de ICM sisters in Sarnath. De ICM Sisters zetten zich in om jonge meisjes uit de armste dorpen van India opvang en onderwijsondersteuning te bieden.

Marinte Ovington-Weber en Tim Ovington
India - Allahabad
School
Nazareth School of Nursing
Marinte Ovington-Weber
Opgehaald €1500 van €4500

Voor het schooljaar 2020/2021 financieren wij de studie van 1 Dalit meisje genaamd Madhu. Madhu behoort tot de zogenoemde kastelozen, de laagste sociale klasse in de Indiase samenleving. Madhu woonde samen met 26 andere meisjes in een hostel binnen de muren van een zusterhuis ICM sisters in Sarnath. Dit zusterhuis wordt gecoördineerd door zuster Tarcilla die heel goed Engels spreekt. Madhu heeft de middelbare school afgerond en is ondertussen 19 jaar oud. Marinte en Tim hebben met Madhu samengewerkt toen zij een project bezochten in Sarnath. Madhu is erg gedreven en volgt sinds september 2020 een opleiding om zo uiteindelijk voor zichzelf en haar familie te kunnen zorgen. Madhu wordt na haar studie de steunpilaar van haar dorp of lokale gemeenschap. Zij is dan onze ambassadeurs die zich inzet voor onderwijs aan Dalit Meisjes.

Madhu gaat de driejarige opleiding verpleegkundige volgen op de Nazareth School of Nursing in Allahabad. De gehele opleiding zullen wij als stichting bekostigen en daarbij worden wij op de hoogte gehouden van de voortgang van Madhu.

Focus on Education