Project: COLOMBIA – FINANCIERING OPLEIDING VERPLEEGKUNDE

Sinds begin dit jaar werkt stichting The Dream Factory samen met “Niños del futuro” bij een project in Medellin-Colombia. Deze organisatie zet zich in door jongeren uit de minst bedeelde wijken van Medellin door opvang, aandacht en activiteiten aan te bieden. In samenwerking met Yino Diaz, oprichter van “Niños del futuro”, gaan wij een jongen, genaamd Kevin, voorzien van een opleiding verpleegkunde. Dit maakt ons natuurlijk heel erg trots. Voor de opleiding verpleegkunde financiëren wij de volledige studie voor Kevin. Kevin is een 19 jarige jongen die ontzettend graag een studie wilde gaan volgen. Hij is opgegroeid in een minderbedeelde wijk in Medellín, waar de kansen niet voor het oprapen liggen. Van huis uit had Kevin nooit de middelen om een opleiding te kunnen bekostigen. Kevin werkt momenteel 5 dagen in de week om zijn moeder en de rest van het gezin financieel bij te kunnen staan. Op zaterdag en zondag zal Kevin vanaf 10-04-2021 de opleiding verpleegkunde volgen door middel van een weekendschool, zodat hij nadien een goede baan voor zichzelf kan realiseren in de zorg. De gehele opleiding zullen wij als stichting bekostigen. Iedereen kan de voortgang van Kevin volgen via onze social media kanalen.

Evelien de Vries
Colombia - Medellin