Project: #3 Kenia- Kwale albinism

Kwale Albinism Group is een self help group die zich vestigt in Diani Beach, Kenia. Deze mensen zetten zich in voor kinderen met albinisme.

Marinte Weber & Evelien de Vries & Maikel Hurts & Mischa van Schajik
Kenia- Diani Beach
School
Likoni school
Hamisi Mwero
Opgehaald €2000 van €3000

Woensdag 15 april 2020 zullen er vier leden van Stichting The Dream Factory naar Kenia gaan. Albinisme is hier helaas nog een groot probleem en hierdoor krijgen kinderen met albinisme niet dezelfde kansen op onderwijs als andere kinderen. Kwale Albinism Group zet zich lokaal in voor deze kinderen. Hier willen wij graag ons steentje aan bijdragen. Samen met de lokale staf zullen wij een aantal gezinnen gaan helpen.

Wat gaat The Dream Factory precies doen?

Vanuit Nederland zullen wij met zoveel mogelijk spullen richting Kenia gaan. Wij nemen o.a. zonnebrillen, zonnebrandcrème, schoolspullen, petjes en lippenbalsem mee. Dit nemen wij mee vanuit Nederland, omdat er in Kenia zelf lastig aan te komen is. Tijdens ons verblijf zullen wij gezinnen ontmoeten, voorlichtingen geven over zonneschade, langs gaan bij de Likoni school en bij Kwale Eye. Kwale Eye is een oogkliniek, die met ons geld brilletjes op maat kan maken. Kinderen met albinisme zijn vaak slechtziend en hebben dit nodig om naar school te kunnen gaan. Wij zullen tijdens ons verblijf via de site verschillende blogs plaatsen om ieder op te hoogte te houden van onze activiteiten!

Bedrijfsnaam
Naam*