Stichting The Dream Factory v.s. COVID-19

21 oktober 2020

Het zijn turbulente tijden, een pandemie heeft de wereld in een stevige greep. Ook voor Stichting The Dream Factory heeft het virus zijn gevolgen gehad. Het bezoek en opnemen van documentaire van ons Project in Kenia is helaas niet doorgegaan. Dat betekent helaas ook dat we dit jaar geen benefietavond kunnen organiseren.

Natuurlijk heeft ons team niet stil gezeten, we hebben de koppen bij elkaar gestoken en gekeken waar en hoe we konden helpen. Zo hebben we in coronatijd een aantal van onze lopende en nieuwe projecten een financiële bijdrage geleverd om ze in deze moeilijke tijd te ondersteunen.

Zo hebben we aan Siloam Village op Curaçao €250,- gedoneerd. We hebben aan ons project in Zuid-Afrika €250,- gedoneerd, als je hem nog niet gezien hebt: kijk hier dan de documentaire die we over dit mooie project gemaakt hebben:

Aan het project waar ons dream team naar zou afreizen is ook gedoneerd. Kwale Albinism Group (self help group) in Kenia heeft €250,- ontvangen. Dit geld is gebruikt om hygiëne producten aan te schaffen. We hopen dat het snel verantwoord is om toch nog naar Kenia te gaan.

Naast lopende projecten zijn we ook bezig geweest met het opzetten van een project in India, we zijn dan ook trots om te vermelden dat we vanaf dit jaar één Dalit meisje voor +/- drie schooljaren financieel gaan ondersteunen met een opleiding voor verpleegkunde.

We zullen de totale kosten van de gehele opleiding als stichting gaan aanbieden in de vorm van een studiebeurs, dit betekend dat we collegegelden, tekstboeken, kleding, verblijf en andere kosten zullen dragen. Hier staat tegenover dat we regelmatig contact hebben met de student zodat we de vorderingen kunnen volgen.

Op dit moment zijn we aan het oriënteren naar welke school de student kan gaan. We hebben hier keuze uit drie scholen:

General Nursing and Midwifery (GNM) in India, de plaats Sarnath.

St. Mary’s School of Nursing  Varanasi

Nazareth School of Nursing  Allahabad

We hopen ook snel richting in India te kunnen om hier mooie beelden van te maken en het project uit te breiden!

Het Dream Team wil graag alle donateurs van de Benefietavond eind vorig jaar, en alle andere donaties van de afgelopen tijden enorm bedanken! Door deze gulle giften kunnen we nu steunen waar het het hards nodig is. We zijn erg trots en dankbaar dat we in deze tijd veel kunnen betekenen voor onze verschillende projecten.

Volg onze social media kanalen om op te hoogte te blijven van verdere ontwikkelingen en plannen/projecten. We hopen jullie snel te zien, blijf gezond en zorg goed voor elkaar.

Stichting The Dream Factory: Marinte-Evelien-Tim-Joeri-Yorick