STICHTING THE DREAM FACTORY V.S. COVID-19 2.0

30 juli 2021

Lieve allemaal

Op dit moment verkeren wij nog steeds in een wereld waarbij Corona een grote rol speelt. Gelukkig zijn wij in Nederland bijna allemaal gevaccineerd, alleen helaas is dit in de landen waar wij mee samen werken nog niet het geval. Voor onze stichting is dit lastig, omdat we beperkt zijn in wat we kunnen doen. Toch willen we blijven kijken naar de positieve dingen die er gebeuren!

Madhu

De vorige blog ging over Madhu, een meisje die sinds afgelopen schooljaar is gestart met de opleiding verpleegkunde. Madhu woont in India en daar heeft het Coronavirus heel hard om zich heen gegrepen. Toch hebben wij goed nieuws ontvangen. Madhu is nog steeds druk bezig met het 1ste jaar van haar opleiding. In het begin was het wat moeilijk, omdat haar opleiding in het Engels is. Toch heeft ze dit snel weten op te pakken en haar docenten zijn erg blij met haar voortgang. Dit betekent dat Madhu geen studievertraging op loopt en gewoon door kan gaan met het vervolg van haar opleiding verpleegkunde!

Nieuw project- Colombia

Goed nieuws! Ons teamlid Evelien is een tijdje geleden in contact gekomen met “Niños del futuro”. Niños del futuro is een stichting die is opgericht door Yino. Yino is opgegroeid in Nederland en woont nu in Colombia. Vanuit zijn stichting werkt hij dagelijks met kinderen en jongeren in Medellin. Dit is een stad met verschillende wijken in Colombia en hier heerst veel armoede en werkeloosheid. Het enthousiasme van Yino om zich in te zetten voor deze jongeren, sprak ons als stichting heel erg aan en zijn wij meerdere keren met hem in gesprek geweest. Op dit moment financiert stichting The Dream Factory een opleiding voor Kevin, een jongen van 19 jaar. Kevin is gestart met de opleiding verpleegkunde. Kevin is ontzettend gemotiveerd en dankbaar dat hij deze kans heeft gekregen! Zie voor meer informatie over Kevin bij lopende projecten op onze website.

Toekomstige plannen

Wij zijn helaas nog steeds afhankelijk van het coronavirus. Op dit moment werken wij alleen nog vanuit Nederland en hebben wij online gesprekken met onze partners. Uiteraard hopen we in de toekomst weer naar onze partners toe te kunnen reizen. Gelukkig zijn er vanuit scholen nog regelmatig acties waarbij Tim namens de stichting presentaties op scholen geeft om zo geld binnen te halen voor onze stichting. We blijven positief, houden moed en hopen jullie snel te zien!

Stichting The Dream Factory: Marinte-Evelien-Tim-Joeri-Yorick